Неизвестният факт или защо сегашните "пежа" отстъпват на модела 406

8 Декември, 2025 15:33 1 311 7

  • peugeot-
  • 406

Майсторски клас по аеродинамика и пасивна безопасност

Неизвестният факт или защо сегашните "пежа" отстъпват на модела 406 - 1

Peugeot 406 – символът на комфортния френски седан от края на 90-те и началото на новия век. Този автомобил, прочул се най-вече с участието си във филмовата поредица „Такси“, е масов, достъпен и много често срещан на пазара за употребявани коли. Хората го харесват заради плавното окачване и уютния интериор. Но има една малко известна особеност, която го прави истински инженерeн феномен за времето си и обяснява защо е толкова стабилен на пътя.

Първата и най-очевидна сила на Peugeot 406 е неговата елегантна визия, дело на легендарното италианско дизайнерско студио Pininfarina. Докато обикновено свързваме това ателие с бляскави модели на Ferrari, те внесоха своя майсторски усет и в този масов френски автомобил. Но гениалността не е само в естетиката. Тя е скрита във функцията.

Един от най-големите проблеми на много автомобили от онова време е нестабилността на задната ос при бързи завои или рязко спиране. Инженерите на Peugeot обаче решават да сложат точка на компромисите при 406.

Вместо да използват просто и евтино торсионно окачване, което е характерно за много френски коли, 406 получава изключително сложна многозвенна (multilink) задна ос, проектирана да осигурява пасивно завиване на задните колела (passive rear-wheel steering).

Тази система е истински инженерeн триумф за масов автомобил от този клас. Тя работи на следния принцип: При нормално движение задните колела са прави. Когато автомобилът завива, окачването автоматично генерира минимално, но осезаемо завиване на задните колела в същата посока като предните.

Резултатът? Автомобилът става невероятно стабилен, особено при висока скорост. Той елиминира коварното презавиване и дава на водача усещането за абсолютен контрол, което обикновено е запазено за много по-скъпи и луксозни седани като Mercedes-Benz E-класа или BMW Серия 5.

Тази невидима, но изключително скъпа за производство особеност, превръща Peugeot 406 в един от най-добре управляемите автомобили в своя клас за времето си. Това, което потребителите усещат като „копринено, плавно возене“, всъщност е резултат от високотехнологично окачване, което е било изпреварило времето си.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 6 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 таралясник

    6 10 Отговор
    не е за хвалби
  • 2 Пич

    5 2 Отговор
    Някога имах, страхотна кола беше. Пишлеметата си купуваха вода , пръскаха предното стъкло и се кефеха как тръгват чистачките !
  • 3 механик

    11 0 Отговор
    Новите Пежо и Ситроен за нищо не стават .Рено за сега е най-доброто от френските паркетници !
  • 4 бай Кольо

    7 1 Отговор
    Имах 406 2002г,фейса с 2.0 хди.Прекрасен автомобил,никакви ремонти за 7 години езда,нищо не е правено.Страхотна возия и супер як климатик.Първо гокарах аз няколко години,после го взе жената и накрая сина.После го взе едно комшийче и той беше супер доволен.Няма вече такива коли.На дълъг път падаше разхода под 5/100,в града около 6-7 движеше.Легендарен автомобил,последното истинско Пежо.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 мдаааа

    2 4 Отговор
    " Тате що лъвчето на емблемата е изправено " ? - Гледа за сервиз , тате ..
  • 7 Боби

    4 0 Отговор
    Основните проблеми не само при Пежо е, че са наблъскани с много електроника. В момента шофирам 407. Страшно комфортна е, но постоянно ми прави някакви проблеми с електрониката. В момента например не ми спират чистачките заради един модул, който се прецаква от светлините(френска инженерна мисъл). Логика няма, но е факт